MR. FARRELL: That was published on our ticker tape; time, 10:49. We received it from the Laffan News Bureau, Nev, York.
SENATOR SMITH: Have you in your bulletin of April 15, at 12:07 P.M., the following:
The local office of Horton Davidson, one of the Titanic passengers, has received the following wireless message:
"All passengers are safe and Titanic taken in tow by the Virginian."
MR. FARRELL: What time was that, Senator Smith?
SENATOR SMITH: 12:07 P.M.
MR. FARRELL: No, sir, we have no dispatch on our ticker tape of that character at that time. At 12:12 we published this:
Wireless says Titanic is under way and proceeding to New York.
SENATOR SMITH: From whom did you receive that message?
MR. FARRELL: From the Laffan News Bureau, New York.
SENATOR SMITH: Have you a complete transcript or copy of news published by your company regarding the Titanic disaster, which you now hold in your hand?
MR. FARRELL: Not complete. I have the ticker tape in my hand.
SENATOR SMITH: And you have the bulletins?
MR. FARRELL: The bulletins we published contained some non-essential statements which did not appear on the ticker, but all of the important items appeared on the ticker.
SENATOR SMITH: I would like to have you read into the record that statement, and indicate, with each item of news quoted, the sources of your information.
MR. FARRELL.: The first item we published was at approximately 8:10 A.M., April 15, as follows:
At 10:25 Sunday night new White Star liner Titanic called C. Q. D. [the pre-S.O.S. distress signal] and reported having struck an iceberg. Wireless received stated steamship needed immediate assistance as she was sinking at the bow.
Another message received half hour later reported the women were being put off in lifeboats.
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M. FARRELL: Cela a été publié sur notre bande-témoin; heure : 10 h 49. Nous l’avons reçu du Laffan News Bureau, New York.
LE SÉNATEUR SMITH : Vous avez dans votre bulletin du 15 avril, à 12 h 07, ce qui suit :
Le bureau local de Horton Davidson, un des passagers du Titanic, a reçu le message sans fil suivant :
"Tous les passagers sont en sécurité et le Titanic est pris en remorque par le Virginian."
M. FARRELL: À quelle heure, sénateur Smith?
LE SÉNATEUR SMITH : 12 h 07.
M. FARRELL: Non, monsieur, nous n’avons pas de dépêche sur notre bande-témoin de ce personnage à ce moment-là. À 12 h 12, nous avons publié ceci :
Le Titanic est en route pour New York.
LE SÉNATEUR SMITH : De qui avez-vous reçu ce message?
M. FARRELL: Du Laffan News Bureau, à New York.
LE SÉNATEUR SMITH : Avez-vous une transcription complète ou une copie des nouvelles publiées par votre entreprise au sujet de la catastrophe du Titanic, que vous tenez maintenant en main?
M. FARRELL: Non. J’ai la bande dans ma main.
LE SÉNATEUR SMITH : Et vous avez les bulletins?
M. FARRELL: Les bulletins que nous avons publiés contenaient des énoncés non essentiels qui ne figuraient pas sur le téléscripteur, mais tous les éléments importants y figuraient.
LE SÉNATEUR SMITH : J’aimerais que vous lisiez cette déclaration et que vous indiquiez, avec chaque article des nouvelles indiquées, les sources de vos renseignements.
M. FARRELL: Le premier article que nous avons publié a été publié vers 8 h 10, le 15 avril :
À 10 h 25 dimanche soir, le nouveau paquebot Titanic de la White Star a lancé un C. Q. D. [le signal de détresse pré-S.O.S.] et a signalé avoir heurté un iceberg. Le message reçu faisait état que le navire à vapeur avait besoin d’une aide immédiate alors qu’il coulait par l’avant.
Un autre message reçu une demi-heure plus tard signalait que les femmes étaient embarquées dans les canots de sauvetage.
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